Followers

Karut marut lagi mengarut ! HAHA !

yes ! today is sunday .. means holiday time.. but mood holiday aku hilang pagi ni atas sebab ..
lewat bangun tak kejutkan orang yang mmg aku kejut pepagi .. die marah aku .. fine2 .. sorry k... I pun bangun lambat lah babe .. semalam dah mention kunci jam tu takut I takleh kejutkan you jek .. erk ! but bukan tu yang aku ingin perkatekan sekrang ....

aku cume igin kongsi ape2 jek pengalaman dan tragedi yang terjadi pada aku untuk seminggu ni . penat dengan tak lena due minggu lebih aku pulak di kejutkan dgn tangisan air mata ku sendri ..
but serious ly just be honest takleh ke cakap depan2 aku . tayah aku jadi tuggul selama tiga jam utuk tunggu giliran aku ...

ape2 pun tak sume orang akan memahami kita .. tak sume juga orang akan fikir masalah orang lain .. dia hanya akan fikir bahawasanya "AKU SENTIASA BETUL TAPI KAU TU MUDA DARI AKU KENE IKUT CAKAP AKU" ..
betul ke caranya ? sesame manusia tak salah menegur tua atau muda kan ?
tapi susah kalau yelah sentiasa akan cakap aku makan garam dulu aku jek betol ! itu mmg aku tak suke lah dan aku terase macam dunia ni ibarat tiada undang2 .. malah dia pun menidakkan ape yg tertulis dalam al-Quran .. YA ALLAH ...aku pun tak tahu ape nak jadi ...

dari mula aku menjadi sebahagian dari hidup kau , aku mulai terase .. ko nak mengajar ataupun ingin mencerita apa yang tak sepatutnya .. at last not at least .... baru aku dapat pengajaran supaya menghindarkan diri dari beliau .. aku juga selalu stuck dalam hujan yg telah orang ramai perkatakan sebagai satu rahmat , mungkin ALLAH itu tidak mahu aku melakukan dosa dengan melawan bahasa orang lagi tue atau bahasa lainnye ...menegur orang yang memang takan makan nasihat orang lain ... bak kata pepatah ibarat mencurah air ke daun keladi ? hmm.. airnye tak serap langsung dekat daun tu .. sedar la k .. mmg politik seiringan dengan agama .. tapi aku yang masih lagi berumur setahun jagung mmg lum mmpu berjinak dgn politik wajar ke ikut cara ko berpolitik sedangkan aku masih lagi berAKAL dengan logik untuk memikir mana yan baik mane yang buruk .. tak perlu kite menegakkan benang yang basah :)
sebab ape2 pun ALLAH yang maha kaya .. kalau kau benar pun ape buktinya ? tak siapa boleh mengetahui hati orang masing2 tayah kau nak bangga diri bahwasanya ENGKAU BOLEH TGK N BACA ISI HATI ORANG .. sesungguhnya ko haya mahluk ALLAH seperti insan lain yang tak sesempurna ALLAH cume lah HAMBANYA yang kene patuh dan ikut apa yang tertulis olehnya .. kalau ko benar hebat , kalau ko benar2 adalah orang yang benar jangan menindak kan ape yang iya .. OKEY ?
seperti status aku yang aku buat di dalam FB aku .. berbunyi begini :) :-

ISLAM tak penah pun mintak umat2 islam mengaibkan atau menghina sesame islam mahupun kaum mahupun bangsa mahupun agama lain .. tapi kenapa awak yang bangga sangat dgn dunia awak sekarang .. mengaib2kan orang macam tu ? apa msalah yg terkandung dalam hati awak ? cermin diri sendiri jika betul awak nak teruskan pejuangan menjadi orang yang betol2 islam KONONYA !




boleh tak jangan nak mengutuk antara satu same lain o mengaibkan ... tu ke care islam yg di banggakan ? atau awak ni betol islam ke ?


so renung2kn lah :)




kalau kite mmg melakukan yg wajib tanpa putus
sama juga ibarat kita tak melakukan untuk pahala .. tiada pahala yg kite
perolehi apabila kita hanya melakukan amal tetapi
tetap melakukan dosa ..
seperti ade ustaz mngatakan . bahawanya orang
yang melakukan dosa besar atau kecil,yg perasan atau tak.
mereka ibarat mmbayar sewa kepada ALLAH kerana
memijamkan tmpat kita berlindung dan diri kita untuk kita
merasai kehidupan di dunia :)


apa2 pun jangan lah kita cube untuk menegak benang yang basah atau bahasa kasar membela orang yang mmg benar2 melakukan dosa besar . sejujurnya kau lah yang diperbodohkan bukan itu shaja, kau lah di butakan dengan jnji palsu .. aku tak rase kau layak memimpin atau menjadi pemimpin .. kau hanya layak untuk bermuhasabah diri dan berucaplah sebab aku takut lama kelamaan kau tersesat ke dunia yang memang bukan dunia untuk umat islam :)....

jika ade ayat tersasul atau korang tak paham sila tinggalkan komen ye :)
aku masih lagi celik dari tidur sbb aku baru terase bebas sikit HEHE :)

No comments: